TopBottom

Telefonie gratis, daca accepti publicitate pe mobil

Posted by Munteanu Tatian at duminică, 26 octombrie 2008
Share this post:
Ma.gnolia DiggIt! Del.icio.us Yahoo Furl Technorati Reddit

Publicitatea se va propaga, în cinci ani, pe toate căile - internet, telefon mobil, panouri digitale, în mijloacele de transport sau radio prin satelit. Cele mai mari evoluţii şi profituri le vor avea pieţele online, arată un studiu realizat de Price Watherhouse Coopers. Telefonia mobila ar putea fi gratuita sau mult mai ieftina, daca posesorii de celulare accepta mesaje publicitare primite prin sms sau prin voce, inainte de inceperea convorbirilor. Firmele de publicitate vor suporta integral sau partial costul facturii la mobil. Totusi, studiul amintit releva ca internetul va fi principala cale de acces spre informaţie, divertisment şi media. Cea mai rapidă creştere o va înregistra piaţa de wireless. Piata publicităţii pe internet va înregistra, în America de Nord, de exemplu, o creştere de aproximativ 20% pe an, ceea ce va duce la încasări de peste trei miliarde de dolari în 2012, faţă de 1,2 miliarde în 2007.

Televiziunea se “mobilizeaza”
Şi televiziunea se va dezvolta odată cu trecerea la tehnologii avansate de propagare şi în principal la digitalizarea transmisiei. Televiziunea se va muta pe mobil in viitorul apropiat. Un mediu de reclame foarte bun rămân ziarele şi site-urile de ştiri. În prezent, în Statele Unite, 7% din banii cheltuiţi pentru publicitatea în ziare reprezintă sumele plătite pentru reclame pe site-urile publicaţiilor respective, urmând ca, până în 2012, acest procent să se dubleze. La nivel mondial, profiturile din abonamente la radiouri prin satelit se vor dubla în următorii cinci ani, de la 2,5 miliarde de dolari, în 2007, la 4,9 miliarde de dolari, în 2012. Potrivit studiului menţionat, cea mai slabă creştere şi cea care influenţează cel mai puţin piaţa reclamelor este domeniul literaturii. Cărţile vor avea mai puţină căutare, această piaţă fiind revitalizată sensibil prin folosirea mediului electronic şi a celui audio.

Etichete:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu